Skip to content
2010/10/17 / emelieberg

Oh how I Serge for you

Musik: Jane Birkin

Utsvängda jeans, skepparkavaj, Mary Janes, korgväska och kanske en lugg.

Check,

Check,

Check,

Check,

Kanske check.

Har fastnat i Jane Birkin/Serge Gainsbourg träsket, det är mysigt där, såhär i kyligare tider.

I fredags var jag i Lund och hälsade på Isamiga! Vi gick till Nova Lund och checkade in Topshop, där fann jag min eftersökta, alldeles perfekta skepparkavaj. Ett par Mary Janes också! De är i lack och mocka, de är som lakritsgodis, man kan inte se sig mätt på dem. Efter Topshop förfestade vi hemma hos Isamiga, lite vin, sushi och musik, prat om svunna tider och framtiden. Peete hann också förbi en sväng, fint det! Senare på kvällen mötte vi upp Isamigas pluggkompisar i en studentlägenhet lika mysig som trång. Lägenheten ligger i en byggnad som kallas parantesen och jag förstår varför, den är byggd som två parantestecken, ganska coolt. Mera vin, som gick ner med hjälp av kortspels “spel” och vi var redo att dra vidare till T-bar. Jag var tydligen för ung för att komma in (!?) men det gick ändå, som tur var. Det spelades ganska bra musik där, men brat-atmosfären var lite avtändande. All the same, jag hade trevligt sällskap och det var glada miner hela kvällen!

Vet ni vad? Jag har sökt jobb som fotoassistent hos en fotograf  i Stockholm! Känns bra, har finslipat CV:t ganska länge, så jag hoppas att jag får ett svar. Wish me luck.

Leave a Reply

