Skip to content
2010/10/03 / emelieberg

Det är lugnt kompis, allt ordnar sig!

I fredags var jag på konståterträff med klassen från konstskolan! Vi satt på Taste och Hessle och mös i oss lite Irish coffee, säl-öl och fransk öl! Den franska ölen var riktigt god och tydligen kan man bara köpa den på Hessle, men smakar det så kostar det, 45 spänn närmare bestämt. Den var lite fruktig och söt, veteöl från la France! Mumsfilibaba! Igår var jag ganska trött så jag höll mig hemma, trots rykten om att Haddaway spelade på Grand, lite lagom upphetsande måste jag erkänna. Den enda låten jag vet är den där “What is love? Baby don’t hurt me, don’t hurt me no more” o.s.v, o.s.v.

Idag vaknade jag av att solen peek:ade igenom min persienn, samt att Isa amiga smsade och ville ta en promenad i det fina vädret. Självklart ville jag det! Så skönt att ströva och knata omkring i Åhus. Hamnen, den lilla “stadskärnan” ja allt är gemytligt och mysigt. Sällskapet gjorde det ännu bättre! Isa joinades utav Joanna, som alltid är lika söt och snäll! Jag har så fina kompisar! Åh! Efter promenaden bryggde jag kaffe och chillade vidare på altanen, och nu sitter jag här efter att ha gått ännu en promenad med min vovve. Har städat med förresten! Nu är här fint igen, luktar gott också med rökelsen jag precis har tänt. Funderar på att inviga mitt svindyra doftljus senare ikväll, den luktar Cappucino och vanilj, mmm! En sak jag måste komma ihåg är att vattna min Gardenia, den luktar också väldigt gott, mmm på det med! Läste på Aftonbladet att oktober skulle bli varm och solig och det är precis som om någon däruppe har hört min bön om en förlängd sommar. Brittsommar is the shit!

Just det höll på att glömma! Nicole kompis ringde i tisdags, så roligt och spontat liksom, var sjukt längesen vi snackade och det kändes bra att höra av henne, veta att allt är ok i London och så där. Hon kommer hem till julen och jag är lite i extas över detta! Som sagt, jag har så fina och söta kompisar, vad hade jag gjort utan dem? Killar kommer och går, men kompisar de består..

Ben E. King – Stand By Me – Single/LP Version

Nicole

Leave a Reply

