Skip to content
2010/09/23 / emelieberg

Sweet 60s

Imorgon skall jag och Stefanie dra ut på stan och fota fulla människor! Vi ska också vara fulla, men inte fullt så fulla. Har lagat gammelmormors kamera, en Konica C35! Med blixt! Lyckan är total, fotona med denna kameran blir så där fina som på 60-talet. Vi (jag och Stefanie) pratade om att vara lite 60/70-tals fina imorgon när vi tar foton, det blir nog lättare att ta foton på folk då, om man  är lite “konstigt” klädd, människor slappnar av och tänker “ja ok ni kan ta foton på mig, för jag kommer inte se  lika löjlig ut som ni” eller nåt. Tror min teori är vattentät. Enda som inte stämmer är att vi inte kommer se löjliga ut, snarare tvärtom. Aja, har laddat med film i både Konican och i min Holga (leksakskamera) Stefanie får ta de digitala fotona, så att man kan se lite bilder direkt, kommer bli sjukt skoj

Nouvelle Vague – Ca Plane Pour Moi

taget med Konica C35

Leave a Reply

