Skip to content
2010/09/15 / emelieberg

TUUUUUUT!! “WAAAH!!…maddafakker..”

Jag står vid busshållplatsen minding my own, väntar på bussen in till Kristianstad, när inte bara en bil tutar på mig, utan tre. Första skrämde mig inte, men de två andra fick mig att hoppa till som en liten flicka (vilket jag är?) mjä, märker att jag helt automatisk säger motherfucker när de tutar, samtidigt som jag ger dom en ond blick. Vet inte varför jag är ett utvalt tut-offer, och jag är alltid speciellt utvald när jag väntar på bussen eller sitter på bussen. Kan berätta en massa bussrelaterade historier, men det orkar jag inte just nu, känner inte för det, är lite grinig,  men måste säg att kära Frida lyste upp dagen idag! Var fint att ses! Längesen sist, om jag minns rätt var det typ 3 mån sen sist? Aslänge. Vi såg på Miss Li i Tivoliparken, fast vi missade det mesta, hann bara med en och en halv låt eftersom vi satt och glömde bort tiden på ett fik. Vi pratade om plugg och jobb, framtiden, hur oviss den är, hur stressad man kan känna sig ibland och hur man ska försöka blicka framåt även fast minnen man fått från sommaren kan vara så mysiga att bädda ner sig i, som att ligga under ett varmt duntäcke och inte gå upp för att man fryser utan täcket (plus filten). Helst av allt hade man velat ligga där och myst för alltid. Det går förstås inte (eller ja, går ju, men fan va trist i längden) slutsatsen vi kom fram till är att det är fina minnen, en del av vårt kött och blod, själ och hjärta. Vi bär med oss det varma och fina hela tiden men man måste våga vägra att slumra till i det bekväma. Vi måste fortsätta skattjakten, hitta nya delar av vårt liv som kan göra det ännu finare att existera. Rekommenderade filmen ‘Gainsbourg’ till henne, jag rekommenderar den till alla! Se den. Vi tog en runda på Hemmakväll nämligen, vi vart sötsugna! Mitt i allt regn, filosofiskt snack och musik! Det har varit en väldigt bra onsdag, första dagen i mitt nya liv. Fick ett uppvaknande..TUUUUUT! TUUUUUUUUUT! Tredje gången gillt..TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUT!

..Maddafakker

Ps: Rosenträdgården där sommarens romans tog slut, är nu riven. Jag ser det som ett klart och tydligt tecken. Jag är singel, deal with it, uppskatta det. Jag ska vara fri från kärleksbekymmer en lång tid framöver. Aja, Lite synd på rosorna bara, de var fina ju, men antar att de planterar nya någon annanstans. Ds

Jane Birkin – Ballade De Melody Nelson

2 Comments

Leave a Comment
  1. frida / Sep 16 2010 15:53

    ännu ett göteborgsminne kom till mig och jag tänkte vidarebefodra pers ord från den där natten i annedalskyrkan, under christopher sanders spelning:
    “lyssna på texten och ta åt dig av den”. texten i sin tur går så här(ursprungligen en cover på låten “true love will find you in the end”- daniel johnston):

    “var inte ledsen för du vet
    sann kärlek hittar dig till slut”.
    fina rader, tycker jag.

    tack för igår. det var precis vad jag behövde.
    och fikor är också viktigt. hörs! kabooom!

  2. Emelie / Sep 16 2010 22:43

    Indeed! Tack själv Frida, jag behövde din friska fläkt! Tjopp!

Leave a Reply

