Skip to content
2010/09/10 / emelieberg

Sjuk(t inspirerad!)

Hostig och snuvig god dammit! Stoppar mig dock inte från att tjuvstarta lite på en fotoperiod som jag bestämt ska börja..NU! En ny kamera skall införskaffas när jag får nästa lön! Imorgon har jag bokat Natalie till att sitta modell, kommer ta både analogt och digitalt, inspiration hämtar jag från gryniga, softade foton från 60 och 70-talet. Det kommer bli sexigt, pudrigt, oskuldsfullt och med en touch av lite bus. Har utsvängda jeans från 70-talet (wrangler oh la la!) man får den perfekta päronrumpan utav dem haha! I like. Ska ta med lite spetsgrejer, sjalar, hattar, paljettkläder, den virkade klänningen! JA! Så många idéer nu ju! Såg filmen Gainsbourg i förrgår, och två kvinnor i den filmen har inspirerat mig som fan, och det är inga mindre än: Jane Birkin och Brigitte Bardot. Serge Gainsbourg är inte fy skam han heller när det kommer till stil, attityd och framförallt MUSIK!

Webkameran ska dokumentera lite av mig själv har jag tänkt, gick på en utställning i London för ett tag sen, och en kille som ställde ut där hade tagit foto på sig själv, varje dag i ett ex antal år? Det var polaroidfoton har jag för mig, och det var bara vanliga porträttfoton tagna rakt framifrån. Intressant eftersom man kanske kan tro att fotona såg i princip likadana ut, men tittade man närmare såg man olika små uttryck,  detaljer, humörsvängningar från dag till dag. Kommer som sagt göra nåt liknande och posta här på pressen, foton tagna med en kass webkamera, omvandlade i poladroiden. Får se hur frekvent det blir! Har varit anti-webkamera innan, och ja som ni ser vilar jag blicken på en punkt, vilket man oftast ser på andras webkamerafoton. Nu är jag alltså en av dem som tar fjortisbilder! Ska dock förfina denna lilla fotograferingsteknik så gott det går haha! (det är ju så svårt 😉 )


Tristesse et cigarettes!

Leave a Reply

